تأیید یک انسولین جدیداز طرف سازمان غذا و داروی آمریکا

26 فوریه 2015- داروی جدید شرکت  Sanofi  با نام Toujeoاز طرف سازمان غذا و داروی آمریکا به منظور کنترل گلایسمیک افراد مبتلا به دیابت نوع 1 و 2 تایید شد.

 Toujeo نوعی انسولین طولانی الاثر است که تنها یکبار در روز استفاده می شود.

تاییدیه ی FDAپس از بررسی نتایج کارآزمایی بالینی EDITIONکه در آن ایمنی و اثر بخشی Toujeoدر بیش از 3500 فرد بزرگسال مبتلا به دیابت نوع 1 و 2 بررسی شده بود، به این  شرکت اعطاء شد.

 همه ی بیماران پس از استفاده از داروی Toujeoدارای کنترل قندخونی مشابه با استفاده از انسولین لنتوس بودند. هر دو این داروها دارای مواد فعال یکسانی بنام انسولین گلارژین هستند اما غلظت این ماده درانسولین Toujeoسه برابر بیش از لنتوس است.

 شرکت سانوفی حق انحصاری داروی lantusرا در ایالات متحده درسال اخیر از دست داد و هم اکنون درتلاش است بیمارانی را که از lantusاستفاده می کنند به استفاده از Toujeoتشویق کند.

 مطالعات قبلی نشان داده است بیمارانی که از داروی Toujeoاستفاده می کنند درمقایسه با افرادیکهاز lantusاستفاده می کنند کمتر به هیپوگلایسمی شبانه(در حین خواب) مبتلا می شوند.

Toujeoدر بازار دارویی آمریکا در فاصله ی ماههای آوریل تا ژوئن به بازار عرضه خواهد شد اما هنوز قیمت آن مشخص نشده است.

 مجوز بازاریابی این دارو توسط سازمان پزشکی اروپا تحت بررسی است و هنوز تاریخ مشخصی  برای عرضه ی این دارو در انگلستان اعلام نشده است.

منبع:www.diabetes.co.uk/news/2015/feb/new-sanofi-drug-toujeo-given-fda-approval-90409400.html